DJ Armin met Heineken in alcohol-matigings campagne

Terwijl alcoholverkooppunten in Nederland worstelen om de nieuwe leeftijdsgrens voor alcohol te handhaven, komt er hulp uit onverwachte hoek: Nederlands bekendste DJ, Armin van Buuren, trekt vanaf vandaag te strijde tegen alcoholmisbruik. Dat meldt De Telegraaf vandaag groot op de voorpagina. En, verrassend, Van Buuren wordt ondersteund door bierbrouwer Heineken, aldus dezelfde krant. ”Ik ben niet tegen het dDJ Arminrinken van een biertje,” zegt de DJ, nu Ambassadeur voor de campagne genoemd, in de krant, ”maar als je weet wat ik allemaal als ik optreed, dan word je daar niet vrolijk van.” Hij gaat dan ook flesjes water uitdelen op zijn concerten, als onderdeel van de campagne. Vandaag is het startschot van de nieuwe campagne die begint met het uitbrengen van een relevante videoclip bij het nieuwe nummer Save My Night (zie ook deze clip, zie in dit verband ook intrigerend spotje). De Telegraaf over Heineken: ”Die gaat vanaf vandaag het nummer en de videoclip verspreiden via social media. ‘Wijl willen niet langer defensief blijven,’ zegt directeur Philip de Ridder. ‘Je moet als marktleider je verantwoordelijkheid

nemen; we moeten met ons allen normaal met drank leren omgaan.’ Hij wijst daarbij ook op de rol van ouders in zijn hoedanigheid als voorzitter van de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva). De Ridder zegt dat de bierbrouwerijen zich loyaal hebben opgeteld voor wat betreft de drankleeftijdverhoging. ”Maar we hebben de overheid juist met name gewezen op de naleving van de nieuwe regel (van 16 naar 18 jaar-MvO). In Nederland nemen we vaak van dit soort maatregelen, maar aan handhaving ontbreekt het nogal eens. We kunnen ons geen tweede rookverbod veroorloven.” Aldus de wakkere krant vandaag.

Ik noemde al het bericht op Reclamewereld gekopt Beetje zat, toch zingen in CarolKaraoke-video van..Heineken. Zou dat wat met deze campagne te maken hebben? De Telegraaf zegt dat de alcoholmatigingsclip voor Save My Night is opgenomen gedurende twee opeenvolgende avonden in een bekende club in Miami. Waarbij mensen wisten dat ze op een feestje van Heineken kwamen. Maar van het idee erachter werden ze niet op de hoogte gebracht. Het werd een soort experiment, waarbij gekeken werd naar het drankmisbruik van de bezoekers. Op de eerste avond wed er opzettelijk minder goede muziek gedraaid. Iedereen begon uit verveling te drinken. Op de tweede avond kwam Armin draaien. Die avond duurde veel langer en iedereen was te vinden op de dansvloer. En werd er in hetzelfde tijdsbestek veel minder gedronken.”

PS Leuk blog, Reclamewereld?

Een extra stukje content met link hier kan ook.

Lees ook:WK Club van ’14 en Panini voetbalplaatjes in reclame Telegraaf
Lees ook:Mathilde Santing’s bossa nova en Hollandse rijmtekst in spotje van De Telegraaf
Lees ook:Nieuwe Marketing Directeur bij Heineken
Lees ook:Sotchi: Drenthe maakt al reclame voor teruggekeerde Olympische helden
Lees ook:Campagne Omroep WNL voor 'beter Nederland' betaald met ledeninkomsten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>