Rubriek: Buitenreclame

Seks als reclame voor banenzoeker Menno van Driel

Menno van Driel (29) uit Arnhem zoekt al tijden naar een baan in de marketing, maar vooralsnog zonder succes. Daar heeft hij wat op gevonden: een SEX-poster. Die hangt op diverse plekken in de Gelderse hoofdstad. Want seks trekt immers de aandacht. Onder het woord SEX -op z’n Engels gespeld- staat dat Menno op zoek

Lees verder...

Wind in Metrostation helpt met shampoo-reclame

‘Je haar komt tot leven.’ Letterlijk, lijkt het, in de metro van Stockholm, waar retailer Apotek Hjärtat‘s voor het eigen Apolosophy-shampoo merk een aandachttrekkende buitenreclame billboard liet ontwikkelen. Het idee is zo simpel: als een trein het station inrijdt en reizigers de wind voelen, komt het haar van vrouw ook in beweging door een sensorsysteem.

Lees verder...

Michelin-topper Moshik Roth samen met AH in versmaaltijden meldt abri

Slimme marketing, petje af voor betrokkenen. Vanaf deze maand introduceert &samhoud food, het nieuwste bedrijf van 2* Michelin-chef Moshik Roth en Salem Samhoud, vier versmaaltijden in de schappen van Albert Heijn. Bijgaand de reclame affiche bij tramhaltes gespot deze week (KLIK erop om te vergroten).  ”Door speciale innovaties geven de gerechten een vleesbeleving maar zijn

Lees verder...

100 jaar reclame, 100 jaar beroemd nog steeds in Berlage

Geen hardloper, geloof ik, de tentoonstelling ‘100 Jaar Reclame’ in de Amsterdamse Beurs van Berlage over de bijzondere relatie tussen bekend Nederland en reclame. Maar nog steeds te zien! Meer dan 300 bekende Nederlanders uit heden en verleden passeren de revue. Van Wim Sonneveld en Rijk de Gooyer tot Ali B. en Sylvie Meis: vrijwel

Lees verder...

Toeristen uit NL niet welkom op Amsterdamse Hotelnacht?

Hotelnacht Amsterdam: ‘Alleen voor inwoners van Amsterdam‘, staat er streng op de site. Maar ik mag hopen ook voor, want goeie reclame voor de hotels toch, ‘toeristen’ elders uit Nederland kunnen dit week-end voor een leuk prijsje een kamer boeken in één van de bijna 40 deelnemende hotels. Wellicht stiekem, haha. Of zou je je inwonerschap

Lees verder...

Taxireclame, maar dan ánders, voor nieuw Newcastle-bier

Aparte naam voor nieuw Brits biertje, Newcastle Cabbie, voor kenners, een black ale. Is trouwens een biermerk van Heineken. Lawaaiig leuk gelanceerd met traditionele taxi’s die mensen gratis naar huis brachten. Reclamebureau heet Droga5. Meer Newcastle-filmpjes op FB.

Lees verder...

Fit for Free is niet gratis, maar ook niet duur-reclameposter

De fitness centra vechten elkaar hier de tent uit, of liever, het faillissement in, en dat zal in andere steden niet anders zijn. Met een aantrekkelijke naam als Fit for Free denk je natuurlijk dat de tarieven inmiddels zooo laag zijn, dat je er gratis in mag, haha. Free, dus. Nee, maar duur is het

Lees verder...

Smartphone als publiciteitswapen in begraafplaats expositie

Genoeg tijd, nog tot 6 juni te zien, deze opmerkelijke The Last image-tentoonstelling, op een … begraafplaats. De reclame ervoor op een abri deze week in de hoofdstad is voor het Nederlands Uitvaart Museum’s Tot Zover, te vinden op begraafplaats de Nieuwe Ooster in Amsterdam (Kruislaan 124). Nee, geen beelden van begrafenissen, de laatste foto’s

Lees verder...

Bank onklaar gemaakt door Nike voor running-advertentie

‘Rennen.’ Niet de nieuwste, maar wel heel sterk en zo relevant voor begin januari, wanneer we de overtollige pondjes -en liefst meer- proberen kwijt te raken. Voor elke start van januari, welk jaar dan ook, nuttige inhaakreclame, haha. Nike op z’n best. Bron: tweet van @gonniespijkstra.    

Lees verder...

De inpakpapier billboard als mooi reclame idee Coca-Cola

‘To open happiness… you need to wrap it first.’ Al van net voor de Kerst, maar goed genoeg om nog even te laten zien: Coca-Cola Open Happiness. De Amerikaanse drankenfabrikant creëerde met het Belgische reclamebureau Duval Guillaume Modem een speciale outdoor billboard, in nauwe samenwerking met Clear Channel, de buitenreclame-exploitant. Eentje met speciaal daarvoor gemaakt

Lees verder...