‘Laat je vrienden langzamer rijden voordat het te laat is.’ Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid/BIV heeft een keiharde informercial op YouTube geplaatst als onderdeel van hun Go For Zero-campagne om autorijders te wijzen op de gevolgen van te hard rijden, meldt dagblad Metro. Zes hardrijders komen in de video nietsvermoedend op hun eigen begrafenis terecht. Alles wordt vastgelegd met de verborgen camera. Op de site van de BIV kunnen mensen ook een boodschap sturen aan een
naaste die vaak te hard rijdt. Daarin staat ook een emotionele oproep om voorzichtig te zijn in het verkeer. Jaarlijks sterven zo’n 300 mensen op Belgische wegen vanwege te hard rijden. Het reclamebureau hierachter is 20something in Brussels.
Lees ook:In ruil voor likes gratis in Mercedes SLA (video)
Lees ook:Duivelse baby in angstaanjagende promo voor Devil's Due
Lees ook:Alcoholleeftijd per 2014 naar 18 jaar
Lees ook:John Mayer niet langer een womanizer
Lees ook:Zitten mensen ècht zo nog te kijken naar de spotjes op tv?