Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League

Mede door de nieuwe CL-sponsordeal wil Japan’s Nissan de grootste Aziatische autofabrikant in Europa worden na Toyota. De kans dat dat zal lukken lijkt mij klein, gezien Toyota’s oersterke merkimago & ondanks verschillende terugroep-tegenslagen. De komende vier jaar zal Nissan prominent aanwezig zijn rond de wedstrijChampions League logodNissan logoen in de Champions League, het hoogste podium voor clubvoetbal in Europa. Al 20 jaar, sinds het seizoen 1992-1993, was Ford sponsor. Volgens onbevestigde berichten in de pers zou het gaan om een deal ter waarde van jaarlijks $75 miljoen (€54 miljoen) gaan. De Champions League heeft achtsponsoren, waaronder het Nederlandse biermerk Heineken, die in de stadions reclame mogen maken en het miljoenenbal mogen gebruiken in reclame-uitingen. Volgens Nissan kijken gedurende het seizoen ongeveer 4 miljard mensen over de gehele wereld naar de Champions League, meldt De Telegraaf vandaag.

Een extra stukje content met link hier kan ook.

Lees ook:Champions League – FC Twente battle for Dutch football
Lees ook:Kijkcijfers zaterdag: RTL 4 herpakt winst primetime
Lees ook:ADV: Het plan van Nissan om Europese steden ‘op te laden’
Lees ook:Kijkcijfers vrijdag: Weer meer kijkers Bloed, Zweet & Tranen
Lees ook:Ajax will Brondby earlier love Boilesen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>