Na de slapstick spotje, met dat mannetje, over doorgaan, de dagbladadvertentie van de Amersfoortse, ‘De Ondernemersverzekeraar’ . Goeie kreet dat, trouwens. Ook met dat zo herkenbare mannetje erbij. Ook over doorgaan, ‘waar banken stoppen,’ kopt de uit de Volkskrant vandaag geplukte advertentie. Intrigerend. Het verhaal dat de verzekeraar probeert te vertellen, over de oprichting van een Doorgaan.nl, een crowdfunding plaform, is een beetje complicado, vandaar dat er een filmpje is gemaakt, met datzelfde mannetje, om alles uit te leggen. Ondernemers krijgen zo een steuntje in de rug, aldus De Amersfoortse (KLIK op advertentie om wat te vergroten, voor volledige tekst zie overlees), dat er zelf €2 miljoen in stopt. ”Goede ideeën verdienen namelijk altijd een kans.” En er wordt reclame voor gemaakt ook. Idee uploaden en plan omschrijven en dan kan iedereen investeren in jouw plan. ”Dat kan al in de vorm van een Like of een Share. Want
op basis van Likes en Shares investeren wij van de Amersfoortse mee. Samen krijgen we meer goede ideeën van de grond. Op deze manier gaat De Amersfoortse, onderdeel van ASR, terug naar de kern van verzekeren. En dat is mensen helpen door te doen.”
Tekst van de advertentie volgt hier (meer info op de Doorgaan-site):
Lees ook:Swapp-app voor kledingruil zoekt financiële steun via advertentie
Lees ook:‘Terugschenkactie’ reclame voor Diamant-frituur
Lees ook:Dirk feliciteert Beatrix en helpt met haar pensioen-reclame
Lees ook:Jumbo maakt reclame voor wc papier en Allerslimste Koop
Lees ook:Regel ook je laatste reis op internet-reclame