Scarlett Johansson's reclame Cola-concurrent SodaStream

[ZIE UPDATE] ‘Sorry, Coke & Pepsi.’ Zeggen ze bij SodaStream, dat zo graag ‘gezond’ wil concurreren met Coca Cola en Pepsi Cola. Deze ‘niet-gecensureerde’ versie van de controversiële -zie update- commercial met actrice Scarlett Johansson moet nu aandacht trekken als viral. Want geweigerd voor de SuperBowl‘ als ik het goed heb begrepen, en vervangen door een aangepaste versie, daar Fox de kritiek op twee van zijn grootste adverteerders in de VS niet pikte. ”Watch as Scarlett Johansson shows us how to save the world with a soda that’s better-for-you and all of us. Less sugar, less bottles.” De commercial is gemaakt door een bekende Amerikaanse reclameman (en inmiddels multimiljonair) Alex Bogusky, die ooit zelf reclame maakte voor Coca-Cola met zijn voormalige bureau. De regisseur is Bryan Buckley. Zie ook een eerdere commercial van SodaStream.

Een extra stukje content met link hier kan ook.

Lees ook:Scarlett Johansson opnieuw gezicht Dolce & Gabbana
Lees ook:Robin van Persie, Messi en zang van Janelle Monae in WK Voetbal-spotje Pepsi
Lees ook:Pepsi-wereldvoetballer Van Persie wil Daft Punk bij WK '14
Lees ook:Krachtige boodschap in WK Voetbal-spot Coca-Cola
Lees ook:Nederlanders twitteren het meest over reclame Albert Heijn

1 Reacties // Reageer

One thought on “Scarlett Johansson's reclame Cola-concurrent SodaStream

  1. Redactie: Michael Auteur

    [UPDATE redactie]‘Scarlett Johansson kan niet meer kapot in Israël,’ kopt De Telegraaf. Ze is opgestapt als ambassadrice van de hulporganisatie Oxfam na hevige kritiek over haar optreden in een commercial voor SodaStream (zie Reclamewereld), meldt onder meer de Volkskrant. Dit frisdrankmerk heeft een fabriek in een Israëlische nederzetting op de Westelijke Jordaanover en Oxfam is tegen de handel van producten die uit deze ‘illegale gebieden’ afkomstig zijn. In een verklaring zegt de Amerikaanse actrice dat ze de relatie beëindigt vanwege ‘een fundamenteel meningsverschil over boycots en sancties’. Ze benadrukt dat ze erg trots is op de prestaties die ze voor Oxfam heeft geleverd, en de fondsenwerving die ze heeft gedaan.

    SodaStream (een merk dat sodawater en siroop levert waarmee consumenten hun eigen frisdrank kunnen maken) ligt onder vuur van pro-Palestijnse activisten. Er kwam een golf van kritiek over Johansson heen toen ze in een advertentie voor het merk optrad, die zou worden uitgezonden tijdens finale van de Super Bowl aanstaande zondag – het best bekeken televisiemoment van de Verenigde Staten.

    Johansson verdedigde zichzelf door te verklaren ‘een voorstander van economische samenwerking en sociale interactie tussen een democratisch Israël en Palestina’ te zijn. Er werd door activisten echter grote druk op Oxfam uitgeoefend om de actrice uit haar ambassadeursrol te zetten.

    Organisatie Super Bowl boos
    De commercial heeft de organisatie van de SuperBowl overigens ook zo boos gemaakt dat deze niet meer wordt uitgezonden. In de clip vraagt Johansson zich hardop af hoe ze de commercial viral kan laten gaan. Vervolgens trekt ze haar badjas uit, waaronder ze een kort zwart jurkje blijkt te dragen, en zuigt de frisdrank door een rietje naar binnen. Daarna zegt ze: ‘Sorry Coke en Pepsi’.

    De National Football League eiste dat die laatste zin zou worden geschrapt omdat Pepsi een van de belangrijkste sponsors van het sportfestijn is. Dit weigerde SodaStream. De clip is nu meer dan een miljoen keer bekeken op YouTube.
    Aldus de Volkskrant.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>